O CNG TIR

Kierujemy się pasją i troską o środowisko naturalne zapewniając przy tym znaczne oszczędności dla naszych klientów z sektora transportu drogowego.

Skontaktuj się z nami!

ul. Długa 16c/126, 53-658 Wrocław

+48 793 661 688

+48 574 580 720

+48 788 710 388

biuro@cng-tir.pl

NIP 8971869420
REGON 384090037
KRS 0000798228
Kapitał zakładowy wynosi 5 000,00 zł - wpłacony w całości

 

Zalety BiFuel

Zalety instalacji „BiFuel” (CNG+Diesel)

  • Toll Collect: Dzięki naszym instalacjom CNG+Diesel Państwa pojazd jest całkowicie zwolniony z opłat Toll Collect na terytorium Niemiec, dzięki temu każdy kilometr wypracowuje oszczędności. Ponadto inne kraje UE szykują kolejne udogodnienia, np. w Finlandii można przewozić o 1 tonę więcej towaru.
  • Bezpieczeństwo: CNG jest lżejszy od powietrza a co za tym idzie w razie rozszczelnienia instalacji (np. podczas kolizji) natychmiast ulatnia się tworząc z powietrzem niepalną mieszaninę (zakres palności jest bardzo wąski i mieści się w przedziale 5-15% CNG
    w powietrzu). Ponadto CNG posiada najwyższą wśród paliw silnikowych temperaturę samozapłonu. Pojazdy z CNG mogą w przeciwieństwie do LPG parkować
    w podziemnych parkingach i garażach.
  • Ekologia: Instalacja CNG pozwalają obniżyć emisję substancji szkodliwych znacząco poniżej normy Euro 6 jeśli chodzi o zawartość cząstek stałych PM (sadza), CO2, SOx oraz NOx w spalinach. Gaz ziemny to paliwo całkowicie czyste, które w testach porównawczych silników CNG w stosunku do silników Diesel pozwoliło obniżyć emisję cząstek stałych o 99%, tlenków azotu o 80-90%, tlenków siarki o 90-99% oraz CO2 ­od 10-15% nawet do 100% w przypadku biometanu. Ponadto nawet domieszka CNG sprawia, że uzyskiwane wyniki emisji spalin wyraźnie spadają poniżej obecnych norm a na dodatek spada zużycie AdBlue i rzadziej konieczne jest wypalanie filtra cząstek stałych z sadzy.
  • Hałas: Zastosowanie domieszki CNG pozwala na obniżenie poziomu hałasu nawet o 7dB.
  • Ochrona oleju silnikowego: W przypadku spalania CNG+DIESEL znacznemu ograniczeniu podlega zjawisko wymywania przez paliwo filmu olejowego ze ścianek cylindra, dzięki czemu silnik ma większą żywotność oraz rzadziej możemy wymieniać olej. Dodatkowo olej dłużej pozostaje klarowny (bez sadzy) ponieważ w przypadku CNG sadza nie występuje jako produkt spalania.
  • Spalanie: Równomierne i bezstukowe spalanie występujące przy CNG pozwala unormować pracę silnika Diesel w układach BiFuel (CNG+DIESEL). Dzięki temu silniki są mniej obciążone a co za tym idzie bardziej żywotne.
  • Cena: CNG po zniesieniu akcyzy (3/4 kwartał 2019r.) będzie kosztował około 3,00 zł (brutto).
  • Zapobiega kradzieży: Do kradzieży CNG przez pracowników lub obsługę wymagane są urządzenia znacznie przekraczające wartość ewentualnego zarobku. Dodatkowo proces jest bardziej niebezpieczny i problematyczny a co za tym idzie całkowicie nieopłacalny.
  • Montaż: Zajmuje od 1 do 2 dni.
  • Wzrost mocy: Odpowiednio zaprogramowany sterownik odpowiadający za kontrolę instalacji BiFuel pozwala na wzrost mocy w zależności od silnika od 5-15%.
  • Tankowanie: W porównaniu z prototypami silników elektrycznych, butlę CNG można napełnić w ciągu kilku/kilkunastu minut w zależności od pojemności. Ładowanie baterii elektrycznych to znacznie bardziej czasochłonny proces a co za tym idzie CNG jest pod tym kątem najszybszym do uzupełniania paliwem alternatywnym.
  • Serwis: Koszty serwisowe mieszczą się w przedziale od 1000-1500 zł netto co 50.000 km.
  • Zasilanie: Nasze instalacje CNG+Diesel pracują na 24VDC, dzięki temu nie potrzebujemy dodatkowej przetwornicy napięcia.

Dodatkowy atut LNG+DIESEL w porównaniu do CNG+DIESEL

  • Zasięg: Zbiorniki kriogeniczne potrafią pomieścić więcej gazu ziemnego w postaci ciekłej w stosunku do postaci skompresowanej CNG.