O CNG TIR

Kierujemy się pasją i troską o środowisko naturalne zapewniając przy tym znaczne oszczędności dla naszych klientów z sektora transportu drogowego.

Skontaktuj się z nami!

ul. Długa 16c/126, 53-658 Wrocław

+48 793 661 688

+48 574 580 720

+48 788 710 388

biuro@cng-tir.pl

NIP 8971869420
REGON 384090037
KRS 0000798228
Kapitał zakładowy wynosi 5 000,00 zł - wpłacony w całości

 

System BiFuel

System BiFuel to alternatywny, dwu-paliwowy system zasilania dla silników Diesla wykorzystujący CNG, LNG lub LPG. System ogranicza zużycie oleju napędowego dodając precyzyjną domieszkę gazu. Olej napędowy jest wtryskiwany tradycyjnie do komór spalania silnika, natomiast CNG/LNG wprowadza się do układu dolotowego (opcja bez sekwencji) za lub przed sprężarką turbo za pomocą wtryskiwaczy gazowych.

Dodatek gazu pozwala na niemalże całkowite spalanie oleju napędowego, co w zwykłym silniku diesla jest nieosiągalne. W standardowym procesie spalania silnika wysokoprężnego część wtryskiwanego oleju napędowego zamienia się w szkodliwe spaliny, które zawierają m.in. tlenek węgla, węglowodory i rakotwórcze cząstki stałe.

Wydajniejsze spalanie oleju napędowego wpływa też korzystnie na moc silnika i jego moment obrotowy, a jednocześnie nie wywiera negatywnego wpływu na jego żywotność. Jazda na systemie BiFuel to rozwiązanie przynoszące korzyści finansowe oraz ekologiczne przy równoczesnej bezawaryjnej eksploatacji silnika.

Przykładowe proporcje mieszanki Gaz + Diesel

70

%

Diesel

30

%

CNG

51

%

CNG

49

%

Diesel

System BiFuel sprawia, żę LPG lub CNG w silniku wysokoprężnym przejmują rolę paliwa równożędnego. W przeciwieństwie do instalacji gazowych w silnikach benzynowych w tym przypadku nie następuje całkowita wymiana oleju napędowego na CNG.

Gaz dodany do mieszanki staje się katalizatorem jej spalania i przyczynia się do efektywniejszego wykorzystania oleju napędowego. Nasze instalacje spełniają w pełni założenia niemieckiego ustawodawstwa.

Udział gazu w mieszance dostosowywany jest do indywidualnych potrzeb naszych klientów i mieści się w zakresie 5-51% w zależności od rodzaju silnika i preferencji klienta.

Oszczędności do 30% na kosztach paliwa* (przy założeniu ceny CNG na poziomie 3,00 zł netto/m3)

Dzięki wymianie drogiego oleju napędowego na tańszy gaz, jazda pojazdem wyposażonym w system BiFuel przynosi oszczędności min. 10% dotychczasowych kosztów paliwa.

Wielkość oszczędności jakie może przynieść pojazd wyposażony w system BiFuel zależy od różnicy cen gazu i oleju napędowego, a także dystansu jaki pojazd pokonuje w trakcie miesiąca, pojemności silnika oraz wielkości ogólnego spalania. Im większe są te składowe, tym większe oszczędności i szybszy zwrot inwestycji.

Zasada działania

Gaz dostarczany ze zbiornika poprzez reduktor, w którym następuje przemiana gazu z fazy ciekłej (LNG) w fazę lotną. W takiej formie wprowadzany jest on do układu dolotowego silnika za lub przed turbosprężarką. Dawkowanie gazu kontrolowane jest wtryskiwaczami sterowanymi przez sterownik systemu BiFuel stanowiący serce systemu, który dostosowuje pracę całej instalacji w oparciu o informacje uzyskane z magistrali CAN pojazdu.

Z punktu widzenia kierowcy system BiFuel jest praktycznie bezobsługowy, a sam kierowca ma do dyspozycji tylko przełącznik z wyświetlaczem wskazującym poziom gazu w zbiorniku – załączanie i wyłączanie systemu następuje w pełni automatycznie.

System BiFuel nie wymaga ingerencji w oryginalną konstrukcję silnika i jest całkowicie zautomatyzowany, pozwala to na indywidualne dopasowanie do potrzeb pojazdu, a jego eksploatacja jest bezproblemowa i przynosi korzyści finansowe w postaci obniżenia kosztów stałych firmy.

Raporty

System BiFuel jest jedynym systemem, który pozwala na uzyskiwanie raportów z funkcjonowania pojazdu oraz samego systemu. Ilość zużytego gazu oraz oleju napędowego uzyskiwanie są z systemu CAN oraz centrali sterującej wtryskiem gazu. Dane zapisywane są w trybie ciągłym w pamięci modułu dodatkowego. Odczyt danych realizuje się przez złącze USB. Z pobranych danych można wygenerować raport zawierający najistotniejsze informacje dotyczące pracy instalacji gazowej i pojazdu, takie jak:

  • spalanie gazu
  • spalanie oleju napędowego
  • czas pracy na podwójnym zasilaniu